Uusi vuosi uudet kujeet vai miten se meni

Harri Onikki, 07 tammikuuta 2015

Morjesta.

Uusi vuosi uusilla kujeilla. Itsellä tämä ei toteudu juurikaan, vaan samalla vanhalla hyvällä kaavalla tulee jatkettua eteenpäin. Treenataan kovaa ja yritetään syödä lihaskasvua tukien. Toki näin tammikuun alussa jo itselle perinteisesti niin alkaa pieni dieetti. Tai kun siistii herkut pois, niin siinähän muutosta on jo riittävästi. Juuri luin jotain tekstiä reversedieetistä ja kuinka haastava se on henkisesti. Sitä se tosiaan on ja itse en henkisesti tuota jaksanut tehdä, joten paino nousi vähän liikaa. Sitten kun herkkuja(suklaata) on ruokavaliossa niin maha kasvaa kivasti.

Eilen tuli kokeiltua Kille Kujalan kaura-vadelma paistosta, blogista löytyy ohje. Käytin marjoina sekä vadelmaa että mansikkaa ja tein vain yhden annoksen. Koostumus on hyvä ja maku myös, olisi pitänyt vähän enemmän laittaa suolaa mitä laitoin, niin ois maku ollut vielä parempi.

Treenit mennyt ihan hyvin, onhan käsien treenaaminen aina kivaa :) Olkapääkin alkaa jo olemaan parempi ja pystyy treenaamaan jo olkapäitä kunnolla, rintatreenissä vielä tuntuu jotain kipua. Joten vaikea sanoa mistä kipu johtuu, onko joku rintalihaksen kiinnityskohta ärtynyt sitten.

Moni aloittaa taas kuntosalilla käymisen ja laihduttamisen, onneksi itse käyn pienellä salilla, niin ei tämä tammikuun ruuhka näy siellä mitenkään. Muualla varmasti ruuhkaa riittää. Toivottavasti uusia kävijöitä tulee ja myös niitä jotka jatkavat harrastusta vielä helmikuussakin :)

Itselle tämä tosiaan tulee olemaan kisoista välivuosi. Tavoitteena on saada yläkroppaan lisää lihasta ja muotoa jotta kokonaisuus olisi parempi sitten vuonna 2016. Monella kevään kisoihin osallistujalla dieetti on jo menossa tai sitten juuri alkamassa. Tsemppiä heille kaikille.

Viime vuonna tosiaan tapahtui treenaamisen osalta suurta kehitystä, kun valmentajan (Sampo Kirjovaaran) kanssa oppi aina treenaamaan vielä paremmin lihaksella. Painoilla ei väliä, vaan että tuntuma säilyy, mutta kyllä ihan maksimi painoilla tulee varsinkin voimaviikoilla lopussa vähän runtattua tekniikan kärsiessä hieman. Sain myös viime vuonna itselle lisäravinne sponsorin Sportlifen ja siitä heille kiitos. Lisäravinteita treenin ympärillä kuluu jonkin verran ja myös muutenkin. Niin tuesta on suuri hyöty. Treenin ennen käytän latausjuomaa, jossa on lähinnä keroseneä. Treenin aikana on sitten sopiva sekoitus :) Siinä on EAA:tä, beta-alaniinia, BCAA:tä, maltoa, arginiinia ja glutamiinia. Palautusjuomassa on isolate proteiinia, glutamiinia ja kreatiinia.

Muuten käytössä kuluu lähinnä pudding jauhoja, ne ovat kyllä olleet ihan loistava lisä tuotevalikoimaan. Itse olen viime aikoina tehnyt blenderillä sopivan välipalan, joka sisältää puddingjauhoa, vettä ja marjoja. Terveellinen ja vähäkalorinen, tuohon voi sitten laittaa sekaan vaikka vähän chiasiemeniä ja kaurahiutaleita. Joulun aikana laitoin sekaan pipareita, niin siitäkin tuli omaan makuun hyvä sekoitus :)

Kaikille kovasti tsemppiä tämän vuoden treeneihin, tehdään tästä vuodesta parempi kuin viime vuodesta.

Terveisin

Harri

 

comments powered by Disqus

Uusimmat kirjoitukset


Pitkästä aikaa kirjoitusta 19.11.2016

SM-kisaviikko alkamassa 02.10.2016

Kisaviikko 19.09.2016

Yhteistyökumppanit ja 4 viikkoa kisoihin 28.08.2016

Kesäloma ohi ja takaisin töihin 06.08.2016

Kesäloma ja dieetti 17.07.2016

Dieetti etenee 15.06.2016

Kisa projektin alku 05.05.2016

Yllättävän helppo ja varmasti oikea päätös 26.01.2016

Haasteet dieetillä 15.12.2015

Syksyn - talven suunnitelmat 30.10.2015

Kisakausi käynnissä 26.09.2015

Syksy saapuu 29.08.2015

Treenit jatkuu selkähauis prio jaksolla 09.07.2015

Juhannus lähestyy 16.06.2015

Sportlife tuote-esittelyä 23.05.2015

Treenit jatkuu vanhaan malliin 11.05.2015

Kisat ohi monella ja offseason alkaa 23.04.2015

viimeiset päivät ennen kisaa 16.04.2015

Diagnoosi olkapäästä ja suunnitelmia 02.04.2015

Mitä seuraavaksi, dieettiä... 19.03.2015

Jalkatreenin viha-rakkaus suhde 07.02.2015

Kuunteletko kroppaasi? 23.01.2015

Uusi vuosi uudet kujeet vai miten se meni 07.01.2015

Joulu ohi ja paluu arkeen 26.12.2014

Rinta priojakso takana ja selkä edessä 08.12.2014

Polttarit takana ja treenit jatkuu 25.11.2014

Kuulumisia 20.11.2014

OFF-season suunnitelmat 15.11.2014

Ensimmäinen OFF-viikko takana toinen edessä 10.11.2014

PM-kisat takana ja OFF-season alkoi 04.11.2014

Kisat lähenee ja tankkaus alkoi 29.10.2014

Dieettiä viikko enää jäljellä :) 22.10.2014

Jatkosuunnitelmat ja Pudding testausta 15.10.2014

SM-kisat ohitse 13.10.2014

Kisaviikko 07.10.2014

Vähiin käy viikot 30.09.2014

Alle kolme viikkoa SM-kisaan 22.09.2014

SM-karsinnat takana 14.09.2014

Kisaviikko 08.09.2014

Vähiin käy viikot 01.09.2014

Kisademoa ja fitnesstä 25.08.2014

Kisademoa ja posetreeniä 25.08.2014

Uusi viikko vanhat kujeet 18.08.2014

Dieetti kuulumiset 12.8 12.08.2014

Dieetin etenemistä ja haasteita 04.08.2014