Kisaraportti part 1

Pauliina Pakarinen, 13 huhtikuuta 2014
Nyt kun on kaksi kisaa takana, alkaa jo hahmottua tietyt tutut rutiinit kisoihin valmistautumiseen. Viime vuoden malliin viimeinen viikko ennen kisoja alkoi taas kevyellä treenailulla ja ruuat muuttuivat myös vähän. Mulle tärkeintä viimeisellä viikolla ennen kisoja on saada keskittyä täysillä kisaan ja jättää kaikki stressaavat asiat pois ajatuksista. En avaa edes laskuja tai opettajilta tulleita viestejä kisaviikolta, koska haluan minimoida kaiken stressin. Kisapäivässä riittää stressiä kahden viikon edestä :D Viimeisellä viikolla aerobinen treenikin oli lähinnä kevyttä kävelyä, ettei kroppa kerää nestettä ennen kisaa. Mulla alkoi töistä palkaton vapaa jo keskiviikkona ja yhtään vähempää aikaa ei olisi voinutkaan käyttää kisavalmisteluihin, ne vie yllättävän paljon aikaa. Ennen kisaa täytyy myös vartaloa huoltaa, kuoria, sheivailla, rasvailla ja ravata solariumissa :D Käytän kisavärinä aina protania, koska se toimii mun iholla niin hyvin. Jo parikin kerrosta riittää, että väri on sopivan tumma. Mun mielestä on turha vaihtaa hyväksi havaittua. Protanissa on kuitenkin enemmän vaivaa, kuin muissa kisaväreissä ja sen levittäminen on aika epämukavaa. Protan sisältää alkoholia, joka pistää kropan ihan jäähän, kun sitä levittää. [caption id="attachment_31078" align="aligncenter" width="300"] Kevyttä aerobista[/caption] Kisavalmisteluissa suurena apuna oli kyllä oma mies ja valmentaja Andone. Perjantai aamuna pesin tukan viimeistä kertaa ja siinä samalla sheivattiin myös koko kroppa jo toisen kerran viimeistelyviikolla. Jotkut suosii sokerointia, mutta varsiterällä saa ihan yhtä hyvin karvat pois joka puolelta. Ja vaikeimmissa paikoissa, kuten pakaroissa ja selässä voi pyytää kaverin apuun ;) Andonelta sujui kropan maalaaminen kuin vanhalta tekijältä ja väristä tuli taas upean tasainen. Protan levitetään ihan pehmeällä maalisudilla joka paikkaan, joka voi bikinien välistä näkyä. [caption id="attachment_31079" align="aligncenter" width="300"] Ensimmäinen kerros väriä laitettuna :)[/caption] Perjantaina loppui sitten treenitkin kokonaan ja olin salilla vetämässä treeniä Andonelle. Ihanaa, kun ei aina itse tarvitse olla kyykytettävänä ;) Tosin, tälläisestä 53 kiloisesta sintistä ei ole kauheasti apua, kun Andone tekee kyykkyä 160 kilolla, joka taitaa olla melkein kolme kertaa minä :D Muissa jalkaliikkeissä pystyin sitten olemaan avuksi, mutta kyllä sekin voimille otti. Mua on alkanut myös personal trainerin hommat kiinnostaa, tai jonkin muun terveysalan työt. Olisi upeaa kannustaa myös muita pääsemään elämänsä kuntoon ja laittamaan ruokailutottumukset kuntoon. Mutta katsotaan nyt, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. [caption id="attachment_31080" align="aligncenter" width="300"] Torstai-iltana[/caption] Perjantai-illan yritinkin sitten ottaa mahdollisimman rennosti ja valmistautua lauantain kisaan. Onnistuin siinä ihan hyvin, kun uni tuli jo kymmenen aikaan ja lauantaiaamuna olo oli aika pirteä ja olin nukkunut hyvin. Juominen lopetettiin joskus illalla, mutta bikinissä ei haeta niin kuivaa lookkia, että sitä tarvitsisi kauheasti kuivatella. Tällä kertaa pelkkä juomattomuus riitti. [caption id="attachment_31081" align="aligncenter" width="300"] Kisa-aamun kuntoa ja menossa meikkiin au naturel :D[/caption] Mulla oli todella hyvä fiilis koko viimeistelyviikon, vaikka voin kyllä sanoa, että mulla oli hiukan paineita. Olen saanut paljon tsemppausta ja kehuja nyt viimeisten kuukausien aikana (iso kiitos niistä!!), että oli paineet pärjätä. Ehkä se oli hyväkin juttu. Kerron sitten itse kisapäivästä lisää seuraavassa postauksessa. Perjantaina pääsin näkemään myös ihanan pikkusiskoni Lauran kilpailuun ilmoittautumisessa. Oli ihan mahtavaa, kun oma sisko oli samaan aikaan kisaamassa. Siskollakin meni kisat enemmän, kuin hyvin, mutta siitä sitten lisää kisapäivityksessä :)
comments powered by Disqus